تک‌مهاجم با دو جین بازیساز

 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

پرسپولیس بعد از پنج قهرمانی متوالی نتوانست سریال قهرمانی‌هایش را ادامه دهد و رقابت را به رقیب سنتی خود واگذار کرد. یحیی گل‌محمدی شاید بهتر از هرکسی متوجه شد که فصل گذشته تیمش به حد کافی بازیکن باکیفیت نداشت و بدتر از آن روی نیمکت تیمش هم بازیکنانی نبودند که گره‌گشا باشند و از همین‌رو سراغ یک انقلاب اساسی رفت و تا این لحظه بازیکنان زیادی از جمع قرمزها جدا شده و نفرات متعددی هم جذب شده‌اند که باعث می‌شود وضعیت قرمزها چه درون زمین، چه روی نیمکت کاملا نسبت به فصل گذشته متفاوت باشد.

 

 جدایی یک تیم کامل

با نگاهی به نقل‌وانتقالات قرمزها و بررسی نفراتی که جدایی‌شان قطعی شده می‌توان یک تیم کامل فوتبال از آنهایی که در فصل بعدی لباس قرمز به تن ندارند، ساخت.

 

دروازه‌بان این تیم حامد لک است که نتوانست مثل فصل اول حضورش در پرسپولیس بدرخشد و به مس رفسنجان رفته تا شاید به دور از حواشی به اوج برگردد. در خط‌دفاعی این تیم سیدجلال حسینی و احسان حسینی قرار دارند؛ اولی تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت و به جمع مربیان اضافه شد و دومی که قرضی در شهرخودرو بازی می‌کرد این‌بار به‌طور دائمی قرمزها را ترک کرد و راهی آلومینیوم اراک شد. سعید آقایی و رامین رضاییان هم دو مدافع کناری این تیم هستند که اولی به فولاد رفته و دومی فعلا تیم بعدی‌اش را مشخص نکرده است. در خط میانی تیم جداشده‌های پرسپولیس صفروف، احسان پهلوان، محمد شریفی و علی شجاعی قرار دارند.

 

هافبک تاجیک یک نیمکت‌نشین دائمی بود و در لیست مازاد قرار گرفته، پهلوان کم بازی نکرد اما خریدهای جدید جایش را تنگ کردند و تصمیم گرفت به فولاد منتقل شود، شریفی امیدوار بود به ترکیب اصلی برسد اما بی‌علاقگی یحیی به استفاده از جوان‌ترها باعث شد به نساجی برود بلکه دستیار سابق گل محمدی (حمید مطهری) به‌طور فیکس از او استفاده کند. اتفاقی که عینا درخصوص شجاعی هم رخ داد تا شاگرد مطهری در تیم شمالی شود. زوج خط حمله این تیم را هم عیسی آل‌کثیر و مهدی مهدی‌خانی تشکیل می‌دهند. آل‌کثیر به‌خاطر مصدومیت و اصرار به عمل نکردن زمان زیادی را هدر داد و نامش از لیست قرمزها خارج شد و حداقل تا نیم‌فصل قرمزپوش نخواهد بود. مهدی خانی هم یک نیمکت‌نشین دائمی بود و از اواسط فصل گذشته پیش‌بینی می‌شد که در لیست مازاد قرار بگیرد و هنوز هم تیم بعدی‌اش مشخص نشده است. ناگفته نماند که ممکن است به این تیم رضا اسدی و شرزاد تمیروف ازبک هم اضافه شوند.

 

 ارنج ایده‌آل با یک مهاجم

پرسپولیس تا همین‌جا هم (با احتساب قطعی بودن جذب یک مهاجم خارجی) کامل به نظر می‌رسد اما احتمالا دو بازیکن دیگر جذب می‌کند و دست گل‌محمدی برای انتخاب ارنج اصلی کاملا باز است. یحیی در فصل‌های اخیر سیستم‌های مختلفی را آزمایش کرده با این حال نگاهی به نفراتی که جذب این تیم شده‌اند نشان می‌دهد بهتر است تیمش با یک مهاجم تخصصی به میدان برود. طبعا علیرضا بیرانوند گلر اصلی قرمزها خواهد بود و در خط دفاعی هم فیکس‌بودن دانیال اسماعیلی‌فر در سمت راست و مرتضی پورعلی‌گنجی در دفاع میانی محتمل به نظر می‌رسد. احتمالا گولسیانی شانس بیشتری نسبت به مدافعان قبلی برای بازی در ترکیب اصلی خواهد داشت و در سمت چپ هم پیش‌بینی می‌شود امسال وحید امیری بازی کند، هرچند احتمالا در شروع لیگ غایب باشد و یکی از مدافعان مثل علی نعمتی یا فرشاد فرجی موقتا بازی کنند. کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک گزینه‌های اصلی برای بازی در میانه میدان هستند و با توجه به حضور هافبک‌های طراحی مثل مهدی ترابی، سروش رفیعی و سعید صادقی منطقی است که یحیی از هر سه استفاده کند تا فقط نیاز به یک مهاجم تخصصی باشد و اگر جذب گزینه خارجی به درازا  بینجامد، احتمالا مهدی عبدی در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت.

 

 نیمکت کارگشا

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم یکی از ایرادهای فصل گذشته قرمزها ضعف نیمکت ذخیره‌ها بود اما برای فصل جدید این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. اگر فرض را بر این بگیریم که ارنج اصلی همانی است که در بالا اشاره شد این بازیکنان روی نیمکت خواهند نشست: احمدی‌گوهری، علی نعمتی، فرشاد فرجی، علیرضا ابراهیمی، سیامک نعمتی، محمدمهدی احمدی، وحدت هنانوف، امید عالیشاه، حامد پاکدل، محمد عمری و مهاجم خارجی. ضمن اینکه اگر قرمزها موفق به جذب بازیکنان جدید نشوند رضا اسدی و تمیروف را هم باید به این جمع اضافه کرد که نشان می‌دهد خیال یحیی برای فصل بعد کاملا راحت است و اگر دوباره درگیر مصدومیت یا محرومیت بازیکنان شود روی نیمکت به‌قدر کافی گزینه برای جایگزینی وجود دارد.

 

 شانس کم جوانان

نکته جالب این است که در لیست فعلی قرمزها حضور بازیکنان جوان چندان پررنگ نیست و از بین نفرات زیر 23 سال هم احتمالا فقط هنانوف و تاحدی عمری شانس بازی داشته باشند. این یکی از نقاط تاریک دوران مربیگری یحیی گل‌محمدی است که به استفاده از جوان‌ترها علاقه نشان نداده، درحالی که توقع می‌رود تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال در امر معرفی استعدادها فعال باشند. در لیست فعلی بیرانوند، گوهری، علی و سیامک نعمتی، فرجی، ابراهیمی، پورعلی‌گنجی، گولسیانی، اسماعیلی‌فر، امیری، سرلک، کامیابی‌نیا، عالیشاه، ترابی، رفیعی، صادقی و پاکدل 17 بازیکن بزرگسال هستند و قرمزها سه جای خالی دارند. در لیست زیر 25 سال تمیروف و عبدی حضور دارند و دو جای خالی هم در این بخش وجود دارد.

 

در لیست زیر 23 سال هم نام محمد عمری، علیرضا خدایی، علی جودکی، وحدت هنانوف، منوچهر صفروف، امیرمحمد یوسفی، محمدمهدی احمدی و شهاب دهقانیان و ابوالفضل سلیمانی دیده می‌شود که البته صفروف را هم باید جداشده دانست. در لیست زیر 21 و 19 سال هم بازیکن خاصی دیده نمی‌شود و چندان هم عجیب نیست که پرسپولیس بازیکنی در تیم ملی امید ندارد!

 

 فرهیختگان  

 

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

افشین قطبی: در ایران به من حسادت می‌کردند/ چند هزار نفر منتظرم بودند!

مجموعه: اخبار ورزشی و نتایج مسابقات تاریخ انتشار : یکشنبه, 21 خرداد 1402 08:57 سرمربی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *