ورزش هایی که باید بعد از اسلیو معده انجام دهید

ورزش بعد از اسلیو معده, ورزش کردن بعد از جراحی اسلیو, تاثیر ورزش بعد از اسلیو معده

ورزشهای بعد از اسلیو معده

 

ورزش بعد از عمل اسلیو معده 

ورزش بعد از اسلیو معده به موفقیت آمیز بودن جراحی لاغری و تثبیت کاهش وزن و بهبودی سریعتر شما کمک بسیار زیادی می کند. 

ورزش کردن بعد از جراحی اسلیو معده روشی عالی برای بهبود سلامتی و افزایش مابولیسم بدن و بهبود سرعت کاهش وزن است. 

برای تضمین موفقیت آمیز بودن جراحی لاغری، باید ورزش کنید.

موثرترین و مهم ترین اقدام فردی که میخواهد جراحی لاغری انجام دهد ، بالا بردن آمادگی جسمانی و کالری سوزی ، قبل و بعد از جراحی لاغری است تا شرایط قلب و عروق بهبود پیدا کرده و احتمال بروز عوارض جراحی کاهش پیدا کند. 

 

بر اساس مطالعات انجام شده ، اغلب بیمارای بعد از جراحی اسلیو معده یا دیگر جراحی های لاغری ، به اندازه کافی ورزش نمیکنند . ورزش بعد از اسلیو معده باعث بهبود سلامت متابولیک و بهبود سلامت کلی بدن می شود به خصوص اگر فرد درگیر عوارض چاقی از جمله چربی خون ، قند خون و غیره شده باشد. 

 

بهترین ورزش ها بعد از جراحی اسلیو معده, ورزش های بعد از عمل اسلیو معده, جراحی لاغری و تثبیت کاهش وزن

تاثیر ورزش بعد از اسلیو معده

 

تاثیر ورزش بعد از اسلیو معده در حفظ کاهش وزن

ورزش منظم باعث بهبود سلامت قلب و استخون ها ، کنترل سطح قند خون ، سوزاندن کالری ، عضله سازی و افزایش متابولیسم بدن می شود و به طور کلی میتواند با کاهش استرس در بهبود روحیه موثر باشد.

شما به محض اتمام جراحی اسلیو معده میتوانید پیاده روی را به عنون ورزش روزنه شروع کنید. 

 

بهتر است پیاده روی سریع داشته باشید و با 10 دقیقه شروع کنید و هر روز 1 دقیقه به آن اضافه کنید تا در نهایت در هفته حداقل 150 دقیقه پیاده روی داشته باشید که میشود نیم ساعت و 5 روز در هفته. 

 

فعالیتی را میتواند به عنوان ورزش به حساب آوردن که ضربان نقلب را بالا ببرد ، بنابراین قدم زدن آرام که هیچ تغییری در ضربان قلب ایجاد نمی کند را نمیتوانید به عنوان ورزش محسوب نمایید. 

 

بعد از مدتی با مشورت پزشک و بهبود محل بخیه ها بهتر است ورزش های قدرتی را برای عضله سازی و فرم دهی بدن به طور منظم انجام بدهید. 

برای شروع ورزش های قدرتی و بدنسازی حداقل باید 6 هفته بعد از جراحی صبر کنید تا محل برش به طور کامل بهبود پیدا کرده باشد. 

 

برخی از افراد بعد از اسلیو معده نمی توانند بدون ورزش ، کاهش وزن چشم گیری داشته باشند بنابراین بهترین نتیجه را زمانی میگیرید که ورزش منظم را در سبک زندگی روزانه خود بگنجانید. 

 

اهمیت ورزش بعد از اسلیو معده

درست است که اسلیو معده به تنهایی با کاهش حجم معده باعث کاهش اشتها شده و در نتیجه کالری کمتری به بدنتان می رسد و باعث کاهش وزن می شود ولی ورزش کردن بعد از اسلیو معده باعث میشود که عوارض ناشی از چاقی که گرفتارش شده بودید از بین رفته یا کاهش پیدا کند. 

داشتن ورزش منظم میتواند باعث شود سبک زندگی سالم تری داشته باشید و سریع تر به هدف کاهش وزن خود دست پیدا کرده  و کاهش وزنتان را تثبیت کنید. 

 

ورزش بعد از اسلیو معده, ورزش کردن بعد از جراحی اسلیو, تاثیر ورزش بعد از اسلیو معده

اهمیت ورزش بعد از اسلیو معده

 

ورزش کردن قبل از اسلیو معده

شما باید هدف از برنامه ورزشیتان را کاهش وزن قرار دهید  ، چربی های اضافه بدن میتواند جراحی لاغری را چالش برانگیزتر کند به همین دلیل اغلب جراحات به بیماران خود توصیه می کنند که قبل از جراحی مقداری از وزنشان را کم کنند. 

ورزش های هوازی به بهبود سلامت قلب و کاهش وزن کمک کرده و باعث می شود مقداری از چربی های اضافه قبل از جراحی لاغری را بسوزانید.

 

ورزش بعد از اسلیو معده

از روز اول بعد از جراحی لاغری میتوانید پیاده روی سریع داشته باشید.

تا 4 هفته بعد از جراحی اسلیو معده بهتر است روی ورزش های کششی ، تنفس عمیق و بازگشت به فعالیت های طبیعی روزانه تمرکز نمایید.

 

در جراحی های لاپاراسکوپی بعد از دو هفته تا آستانه درد خود میتوانید تمرینات ورزشی را شروع کند و حرکاتی که باعث ایجاد درد در شما نمی شود را انجام بدهید.

اگر جراحی شما به صورت عمل باز انجام شده باشد مسلما بهبود لازم برای ورزش کردن بیشتر طول خواهد کشید.

 

در 6 هفته اول بهتر است از بلند کردن وزنه های سنگین خودداری کنید یا حرکات را تا جایی انجام دهید که دردی برایتان ایجاد نکند. 

بین هفته های 8 – 12 بعد از جراحی از انجام ورزش شکم اجتناب کنید تا احتمال بروز فتق شکم بعد از جراحی کاهش پیدا کند.

از آنجا که کالری دریافتی بعد از جراحی لاغری باید کمتر از 500 کالری در روز باشد بنابراین احساس خستگی مفرط در این دوران طبیعی است و بهتر است از ورزش های شدید خودداری نمایید.

 

تاثیر ورزش بعد از اسلیو معده, اهمیت ورزش بعد از اسلیو معده, ورزش کردن قبل از اسلیو معده

فواید ورزش بعد از اسلیو معده

 

فواید ورزش بعد از اسلیو معده

ورزش بعد از اسلیو معده باعث بهبود بسیار سریعتر بیمار می شود و با افزایش گردن خون ، خطر لخته شدن خون را کاهش داده و باعث بهبود سریعتر بخیه های جراحی و بهبود عملکرد روده می شود. 

 

بنابراین میتوان گفت که ورزش بعد از اسلیو معده و سایر جراحی های لاغری به بهبود سلامت جسمی و روانی بعد از جراحی کمک زیای می کند. 

ورزش باعث تولید هورمون انددروفین در بدن شده که با استرس و افسردگی مقابله می نماید. 

 

اغلب بیماران به دلیل افزایش وزن افراطی قبل از جراحی اعتماد به نفسشان را از دست داده اند و زخم های روحی بیشماری دارند بنابراین ورزش کمک میکند روحیه از دست رفته شان به سرعت بازگردد.

 

بهترین ورزش ها بعد از جراحی اسلیو معده 

اغلب پزشکان توصیه میکنند که بعد از جراحی  ورزش کردن را با 1 – 2 روز پیاده روی روزانه در هفته شروع کنید و به تدریج برای رسیدن به بهترین نتیجه فعالیت فیزیکی را افزایش بدهید. 

بهترین ورزش ها بعد از جراحی اسلیو معده عبارتند از:

 

پیاده روی : با پیاده روی آرم و چند دقیقه ای شروع کنید و هر روز 1 دقیقه به آن اضافه کنید و کم کم  با بهبود شرایط بدنی ، سرعت پیاده روی را افزایش داده و به  دویدن آرام تبدیل نمایید. 

بهتراست 6 ماه بعد از اسلیو معده ، فعالیت ورزشی را 3 – 5 بار در هفته و هر بار 45 دقیقه انجام دهید. معمولا بیماران با گذشت 6 ماه از جراحی حدود 50 کیلوگرم کاهش وزن را تجربه میکنند. 

 

یوگا : حرکات کششی و استقامتی یوگا میتواند باعث افزایش متابولیسم ، انعطاف پذیری و بهبود جربان خون کمک کرده و باعث تسریع بهبود زخم های ناشی از جراحی شود. 

 

شنا : یکی از چربی سوز ترین ورزش ها محسوب می شود به خصوص اگر با شدت انجام شود ، ورزش شنا علاوه بر کاهش استرس باعث بهبود سلامت قلب هم می شود. 

 

رقص : اگر  در رقص مهارت دارید میتوانید از این روش شاد به منظور کاهش وزن استفاده کنید و به چربی سوزی بیشتر بدن کمک کند.

 

ورزش استقامتی با وزنه : ورزشهای استقامتی مانند بدنسازی و فیتنس علاوه بر این که باعث بهبود سریعتر بیماری و چربی سوزی می شوند میتوانند تا حدودی با عضله سازی از افتادگی پوست در اثر کاهش وزن جلوگیری کنند.

 

ورزش اینتروال : راه رفتن و سپس دویدن یا راه رفتن سریع به صورت متناوب باعث افزایش متابولسیم و چربی سوزی بیشتر می شود ، ورزش های اینتروال تاثیر زیادی در آب کردن چربی شکم و پهلو دارند.

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته

 

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

استفاده از قدرت آب برای توانبخشی زانو (تمرینات ورزشی زانودرد در آب)

مجموعه: درمان با ورزش آب درمانی برای رفع مشکلات زانو   تمرينات ورزشى براى كاهش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *