ویژگی های استاندارد توپ پینگ پنگ برای بازی های تنیس روی میز شما

 وزن توپ پینگ پنگ, ویژگی های توپ پینگ پنگ, توپ پینگ پنگ

بهترین توپ پینگ پنگ

 

مشخصات توپ پینگ پنگ استاندارد (سایز و جنس)

توپ پینگ پنگ، توپ های گرد کوچک پلاستیکی، نارنجی رنگ یا سفید رنگی هستند که برای ورزش تنیس روی میز استفاده می شوند در ادامه این مقاله از بیتوته شما را با ویژگی ها و مشخصات کامل توپ پینگ پنگ استاندارد آشنا میکنیم. 

توپ پینگ پنگ را میتوانید در همه اسباب بازی فروشی ها و لوازم ورزشی ها پیدا کنید که قیمت بسیار مناسبی دارند ولی اگر میخواهید به صورت حرفه ای این ورزش را انجام دهید حتما باید از توپ پینگ پنگ استاندارد استفاده کنید.

 

برای خرید توپ پینگ پنگ یا تنیس روی میز ITTF حرفه ای باید یکسری استاندارها و قوانین فدراسیون جهانی پینگ پنگ را رعایت کنید.

در سال 2000 و 2014 ، فدراسیون جهانی پینگ پنگ دو تغییر عمده در توپ پینگ پنگ ایجاد کرد. در سال 2000 تصمیم گرفته شد که اندازه استاندارد توپ ها از 38 میلی متر به 40 میلی متر تغییر کند. 

 

در سال 2014 تصمیم گرفته شد به جای توب سلولوئیدی از توپ پلاستیکی استفاده شود ، از آنجا که سرعت توپ های پلاستیکی کمتر است این امکان را به تماشاچیان میدهد که به راحتی بتوانند حرکات توپ را دنبال کنند.

 

 توپ پینگ پنگ, تولید توپ پینگ پنگ, صدای توپ پینگ پنگ

خصوصیات توپ پینگ پنگ

 

ویژگی های استاندارد توپ پینگ پنگ

توپ پینگ پنگ باید فرم کروی کامل ، جرم 2.7 گرم و قطر 40 میلیمتر داشته باشد. 

 

توپ پینگ پنگ استاندارد باید ضریب بازگشت پذیری 89 – 92 درصد داشته باشد یعنی ، زمانی که توپ پینگ پنگ از ارتفاع 12 اینچی روی یک سطح استیل رها می شود باید بعد از تماس با سطح ، حدود 24 – 26 سانتیمتر به بالا بازگردد.  

 

توپ پینگ پنگ باید در برابر ضربه های محکم با سرعت 180 کیلومتر بر ساعت مقاومت داشته باشد. 

 

صدای توپ پینگ پنگ, دستگاه تولید توپ پینگ پنگ, قطر توپ پینگ پنگ

ویژگی های استاندارد توپ پینگ پنگ

 

توپ پینگ پنگ با درجه بندی 1 – 3 سه ستاره تولید می شوند ، توپ های 3 ستاره کیفیت و مقاومت بیشتری  دارند ولی توپ های 1 ستاره از نظر اقتصادی به صرفه تر هستند. بعضی از شرکت ها تا 5 ستاره هم روی توپشان می زنند که صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.

 

در مسابقات بین المللی حتما باید از توپ 3 ستاره استفاده شود. 

 

بهترین توپ پینگ پنگ, وزن توپ پینگ پنگ, ویژگی های توپ پینگ پنگ

جنس توپ پینگ پنگ

 

جنس و رنگ توپ پینگ پنگ

تا سال 2015 توپ پینگ پنگ فقط از جنس سلولوئید یا پلاستیک غیر قابل اشتعال تولید میشد ولی به دلیل خطرات این ماده برای محیط زیست امروزه از  پلیمر و مواد PVC هم در ساخت آنها استفاده می شود.

 

توپ پینگ پنگ در دو رنگ سفید و زرد یا نارنجی تولید می شود که رویه ای مات دارد که مانع از انعکاس نور می شود.

 

انتخاب رنگ توپ پینگ پنگ معمولا بر اساس رنگ میز و محیط اطراف به گونه ای انجام می شود که بهتر قابل دیدن باشد.  مثلا روی میز سبز و آبی از توپ سفید و روی میز خاکستری از توپ زرد رنگ استفاده می شود. 

 

اندازه توپ های پلاستیکی کمی بیشتر از توپ های سلولوئیدی است به همین دلیل رویشان از علامت +40 استفاده می شود ، این  علامت میتوان توپ های پلاستیکی از سلولوئیدی را تفکیک نماد. 

 

در تولید برخی از توپ های پلاستیکی از موادی به نام ABS استفاده می شود که غیرقابل اشتعال است و مقاوت بالایی دارد و باعث می شود که پیچ دهی توپ بهتر باشد.

 

انواع توپ های پلاستیکی با درز و بدون درز تولید می شوند. 

شرکت های مطرح تولید کننده توپ های پینگ پنگ محصولات خود را با کیفیتهای مختلف برای اهداف تمرینی ، حرفه ای و تفریحی تولید میکنند که قیمتهای متفاوتی دارد.

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته

 

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

با کلاه تکواندو ایمنی و راحتی در تمرینات خود را بالا ببرید

مجموعه: ورزش عمومی کلاه تکواندو برای ایمنی در مسابقات   کلاه تکواندویی با طراحی منحصر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *