انواع حرکات ورزشی برای درمان کشیدگی عضلات گردن

تمرینات ورزشی جهت درمان کشیدگی عضلات گردن, ورزش برای کشیدگی گردن, حرکت های کششی  برای درمان کشیدگی گردن

کشیدگی گردن در واقع کشیده شدن عضلات گردن و تاندون های گردن می باشد

 

نرمش های مخصوص گردن درد ناشی از کشیدگی عضلات گردن 

گاهی برای خودتان یا اطرافیانتان ممکن است اتفاق افتاده باشد که با انجام یکسری فعالیت ها یا ورزش های سنگین یا شاید فشار روی عضلات گردن دچار گردن درد شده  باشید گردن درد ممکن است چند روز یا چند هفته همراه شما باشد و این برای شما یا هر فرد دیگری می‌تواند آزاردهنده باشد در این مطلب می خواهیم برای شما دلایل ایجاد گردن درد و راههای درمان آن توسط ورزش را بازگو کنیم. 

کشیدگی گردن 

منظور از کشیدگی گردن در واقع کشیده شدن عضلات گردن و تاندون های گردن می باشد کشیدگی گردن با رگ به رگ شدن گردن متفاوت است رگ به رگ شدن گردن آسیب به رباط های گردن می باشد و نباید با کشیدگی گردن اشتباه گرفته شود.

 

کشیده شدن عضلات گردن می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود و وارد شدن فشار ناگهانی و شدید مانند تصادف می تواند باعث ایجاد کشیدگی گردن و رباط ها و  تاندونهای آن شود. یا هر گاه با انجام فعالیت‌های زیاد که باعث ایجاد فشار روی عضلات گردن شود ممکن است این کشیدگی ایجاد شود برخی از ورزش‌ها نیز چون پر برخورد هستند باعث ایجاد کشیدگی گردن میشود.

 

ورزش‌هایی همچون تنیس و گلف یا فوتبال آمریکایی ،کشتی، هاکی و راگبی مواردی هستند که در آنها کشیدگی گردن بسیار اتفاق می‌افتد معمولا درد ناشی از کشیدگی گردن بعد از ۱۲ الی ۲۴ ساعت بعد از وقوع اتفاق یا حادثه ایجاد می شود. درد گردن معمولاً به صورت ناگهانی ایجاد می‌شود و با تیر کشیدن ها ادامه پیدا می‌کند. تشخیص گردن درد معمولاً توسط پزشک با سوالاتی ابتدایی آغاز می‌شود و با معاینات فیزیکی و عصبی بیمار و  عکس رادیولوژی بیمار تشخیص داده می شود.

 

معمولا برای درمان کشیدگی گردن درمان های اولیه تجویز می شود این موارد به صورت زیر می باشد:

 برای بهبودی شما نیاز به استراحت دارید و باید تا فروکش کردن علایم استراحت کنید.

 بعد از فروکش کردن علائم استفاده از کمپرس سرد بعد از گذشت ۴۸ ساعت مفید می باشد این کمپرس باید حدود ۲۰ دقیقه در چند نوبت انجام شود پس از گذشت ۷۲ ساعت نیز باید شروع به انجام کمپرس گرم کنید این عمل نیز حدود ۲۰ دقیقه طی چند مرحله انجام می‌شود.

 

در صورت ادامه دار بودن درد و علائم باید فرد به پزشک مراجعه کند.

راه های درمان گردن درد بسیار زیاد است ما در این مطلب مشخصا می خواهیم درمان کشیدگی عضلات گردن توسط حرکات ورزشی را برای شما توضیح دهیم.

 

تمرین های ورزشی برای درمان کشیدگی گردن

کشش گردن به پهلو

برای انجام این حرکت سر را در نقطه خنثی قرار دهید و سپس با شل کردن شانه ها سر را به آرامی به سمت چپ خم کنید و گوش چپ خود را تا جایی که می توانید به شانه خود نزدیک کنید. این کشش باید حدود ۱۵ ثانیه طول بکشد . سپس سر را به حالت اولیه برگردانید و این بار سر را به سمت راست خم کنید و سعی کنید گوش سمت راست خود را به شانه نزدیک کنید. این تمرین ۵ تا ۱۰ بار باید انجام شود.

 

چرخاندن سر به سمت چپ و راست

برای انجام این حرکت هم می‌توانید بنشینید هم بایستید .سر خود را صاف نگه دارید و در نقطه خنثی قرار دهید سپس سر را به آرامی تا جایی که می‌توانید به سمت چپ بچرخانید. این کشش را ۱۰ تا۳۰ ثانیه انجام دهید. سپس سر را به حالت اولیه برگردانید و این بار سر را به سمت راست بچرخانید این تمرینات نیز باید ۵ تا ۱۰ مرتبه برای هر جهت انجام شود.

 

چرخاندن شانه ها

انجام این حرکت نیز هم به صورت نشسته هم به صورت ایستاده امکان پذیر است .ابتدا سر را صاف نگه دارید و شانه ها را شل کنید سعی کنید شانه ها را تا نزدیکی گوشها بالا ببرید و سه تا پنج ثانیه نگه دارید. سپس شانه ها را به سمت پایین و پشت بچرخانید تا به وضعیت اولیه خود برگردد. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید توجه داشته باشید که هنگام بالا بردن شانه ها سر باید کاملاً صاف و رو  به جلو نگه داشته شود.

 

 تمرینات ورزشی برای درمان کشیدگی عضلات گردن, درمان کشیدگی عضلات گردن, کشیدگی عضلات گردن

درد گردن به صورت ناگهانی ایجاد می‌شود و با تیر کشیدن ها ادامه پیدا می‌کند

 

کشش قطری گردن

 سر را در موقعیت خنثی قرار دهید سپس آن را به آرامی به سمت پایین و راست بچرخانید به طوری که انگار می خواهید به جیب خود نگاه کنید. تا جایی که می توانید سر را پایین کشیده و کشش ایجاد کنید. سپس ۱۵ ثانیه صبر کنید و به حالت اولیه برگردید و این بار سر را به سمت پایین و چپ بچرخانید این تمرین باید ۱۰ تا ۱۵ مرتبه انجام شود.

 

ورزشی برای درمان کشیدگی عضلات گردن, درمان کشیدگی عضلات گردن, کشیدگی

بالابردن سر در حالت خوابیده به پهلو یکی از ورزشهای مناسب برای کشیدگی گردن است

 

کشیدن سر به بالا در حالت خوابیده

برای انجام این حرکت باید به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید و کف پاها را صاف روی زمین قرار دهید .بالا تنه و شانه ها را سعی کنید که کاملاً روی زمین قرار دهید .سپس سر را به آرامی بالا کشیده و با چانه ی خود قفسه سینه را فشار دهید سپس ۵ ثانیه مکث کنید و به آرامی سر را به حالت اولیه برگردانید. حرکت را ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کنید.

 

تمرینات ورزشی برای درمان کشیدگی عضلات گردن, درمان کشیدگی عضلات گردن, کشیدگی عضلات گردن

حرکت های کششی گردن ورزش های مناسبی برای درمان کشیدگی گردن هستند

 

بالا بردن سر در حالت خوابیده به پهلو

به سمت راست به پهلو دراز بکشید دست خود را زیر سر قرار دهید سعی کنید شانه ها و بدن به صورت عمود بر زمین قرار بگیرد. سپس سر را به آرامی بالا بیاورید و به شانه نزدیک کنید .بالا آمدن را تا جایی که امکان دارد ادامه دهید سپس به پهلوی دیگر خوابیده و حرکت را تکرار کنید. ۱۰ تا ۱۵ مرتبه حرکت را تکرار کنید.

 

ایجاد مقاومت با دست روی سر

در حالتی که ایستاده یا نشسته اید دست چپ خود را روی سر قرار دهید و سر را در نقطه خنثی قرار دهید و حالا با ایجاد فشار با دست چپ سر خود را به سمت راست فشار دهید. در مقابل نیز با منقبض کردن ماهیچه های گردن از حرکت سر جلوگیری کنید. ۱۰ تا ۱۵ ثانیه این کشش را حفظ کنید سپس دست راست خود را روی سر بگذارید و حرکت را تکرار کنید. ۵ تا ۱۰ مرتبه حرکت را تکرار کنید.

 

بالا بردن سر در حالت دمر

روی شکم دراز بکشید و پایین شکم و مفاصل ران را روی زمین قرار دهید و قفسه سینه را بالا نگه دارید و آرنج های خود را صاف روی زمین قرار دهید. آرنج ها باید  وزن بالا تنه را تحمل کنند .حالا سر تا جایی پایین بیاورید که چانه روی قفسه سینه فشار وارد کند. ۵ ثانیه مکث کنید و سپس سر را به بالا برگردانید این حرکت را ۱۰ تا ۲۰ مرتبه انجام دهید.

 

کلام آخر

همیشه مراقب سلامتی خود باشید و تمامی فعالیت‌های روزمره خود را که احتمال بروز سانحه در آنها وجود دارد ، با احتیاط انجام دهید و همیشه نکات ایمنی را در نظر بگیرید. که هیچ چیزی در دنیا بیش از سلامتی ارزشمند تر نیست.

 

گردآوری:بخش ورزش بیتوته 

 

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

استفاده از قدرت آب برای توانبخشی زانو (تمرینات ورزشی زانودرد در آب)

مجموعه: درمان با ورزش آب درمانی برای رفع مشکلات زانو   تمرينات ورزشى براى كاهش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *