بهترین مکمل ها برای افزایش وزن (افراد لاغر)

 

علیرغم شیوع مشکل چاقی در سراسر جهان و پیگیری بیشتر افراد برای پیدا کردن یک رژیم لاغری مناسب، برخی افراد به دلیل لاغری به دنبال رژیم افزایش وزن هستند. در افراد لاغر اندام به دلیل کمتر بودن نسبت کالری دریافتی با میزان کالری که روزانه در بدنشان به دلیل فعالیت های بدنی سوزانده می شود، انرزی بدنی و در نتیجه عضلات و ماهیچه ها تحلیل رفته و افزایش وزن رخ نمی دهد.

در میان مکمل های بدنسازی یا مکمل های ورزشی موجود در بازار، بهترین مکمل ها برای افراد لاغر، مکمل هایی هستند که کالری و انرژی بالایی را برای بدن فرد تامین نمایند تا افزایش وزن در فرد مصرف کننده این مکمل ها به سرعت اتفاق بیفتد. برای خرید مکمل بدنسازی می توانید از سایت دارو دراگ مشاوره بگیرید.

علم ورزش | بهترین مکمل افزایش وزن و حجم عضله سال 2020

در ادامه به برخی از مکمل های بدنسازی مفید برای افراد لاغر اشاره خواهیم کرد که با استفاده از آن ها فرایند افزایش وزن و عضله سازی با سرعت بیشتری انجام شده و وزن فرد به سرعت افزایش خواهد یافت.

کدام مکمل های بدنسازی برای افراد لاغر اندام مناسب اند؟

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال رفع مشکل لاغری و افزایش وزن هستند، بهتر است به جای افزایش وزن از طریق تجمع چربی به دنبال افزایش وزن از طریق افزایش حجم عضلات خود باشید. برای این نظور استفاده از مکمل های عضله ساز و مکمل های پروتئینی می توانند برای شما بسیار مفید واقع شوند.

مکمل های پروتئینی و مکمل های حاوی اسید های آمینه ضروری در کنار ورزش های بدنسازی، با تحریک عضله سازی در بدن و تولید فیبر های عضلانی، موجب رشد و بازسازی عضلات شده و به این ترتیب بدون تجمع چربی های مضر، می توانید به وزن ایده آل خود دست پیدا کنید.

میزان پروتئین مورد نیاز برای افزایش وزن هر فرد با توجه به وزن فرد محاسبه می گردد. به طوری که به ازای هر یک کیلوگرم از وزن روزانه 8/0 گرم پروتئین باید به بدن برسد. این میزان پروتئین را هم می توان از طریق مصرف مواد غذایی تامین نمود و هم با استفاده از مکمل های موجود در کنار رژیم غذایی مناسب.

در ادامه به چند مورد از مکمل های مناسب برای افزایش وزن اشاره کرده و به بررسی اجمالی آنها خواهیم پرداخت.

مکمل های مناسب برای افزایش وزن

پروتئین وی

پروتئین وی یکی از مکمل های عالی در بدنسازی است که از آب پنیر تهیه می شود و حاوی انواع ویتامین ها و آمینو اسید های ضروری برای عضله سازی است. آمینو اسید های موجود در پروتئین وی باعث تحریک افزایش تولید انواع پروتئین و فیبر های عضلانی در بدن شده و به این ترتیب با افزایش حجم عضلات موجب افزایش وزن خواهند شد.

اسید های آمینه موجود در پروتئین وی از نوع اسید های آمینه شاخه دار بوده و موجب تحریک ترشح هورمون های عضله سازی در بدن می گردند.

کراتین

کراتین مونوهیدرات یکی از مکمل های پروتئینی است که استفاده از آن برای افراد لاغر انادم توصیه می شود. تحقیقات انجام شده نشان داده اند که مصرف کراتین بین 5 تا 15 درصد موجب افزایش حجم عضلات و افزایش وزن افراد می شود. فازایش سطح کراتین در ماهیچه ها موجب می گردد که ماهیچه ها در پاسخ به هورمون های رشد بهتر عمل کرده و سریعتر رشد کنند.

گینر ها

گینر ها مکمل هایی با سطح بالای پروتئین و کربوهیدرات هستند که همین مکسئله موجب می شود تاثیر زیادی در افزایش حجم عضلات و در نتیجه افزایش وزن داشته باشند. گینر ها در واقع برای افرادی طراحی شده اند که تمایل و اشتهای زیادی برای مصرف غذا ندارد. این افراد می توانند در هر وعده استفاده از گینرها، حدود 500 تا 1000 کالری دریافت کرده و به سادگی به وزن دلخواه خود برسند.

اچ ام بی

این مکمل با کاهش تخریب و تحلیل عضلانی پس از تمرینات ورزشی و تسریع فرایند ریکاوری و بازساری عضلات، می تواند نقش به سزایی در حجم دادن به عضلات و در نتیجه افزایش وزن داشته باشد.

آمینو اسید های شاخه دار (BCAAs)

آمینو اسید های شاخه دار جزو آمینواسید های ضروری برای تولید پروتئین ها و فیبر های عضلانی هستند که در نتیجه تولید این موارد افزایش حجم عضلات و افزایش وزن رخ خواهد داد. وجود اسید های آمینه شاخه دار در رژیم غذایی موجب بهبود عملکرد سیستم عضلانی، افزایش رشد عضلات و پیشگیری از تحلیل عضلات بر اثر انجام فعالیت های شدید خواهد شد.

منبع: سایت خبر آزاد

 

 

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

کوچینگ سازمانی چیست؟

کوچینگ سازمانی چیست؟ کوچینگ, عصر کوچینگ سازمانی, کلاس کوچینگ سازمانی, کوچینگ سازمانی, کلاس آنلاین کوچینگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.